неділю, 8 листопада 2009 р.

Фізична культура і здоров’я

ТРИ ХВИЛИНИ АКТИВНОСТІ ЗДАТНІ ПОДОЛАТИ ВІРУС

Раїса ПАРУБЕЦЬ,
тренер-методист з оздоровчої фізкультури

Загальноосвітні навчальні заклади можуть успішно протистояти епідемії грипу, якщо запроваджувати в них, починаючи з дошкільного віку, спеціальні вправи.
Сьогодні вже нікого не дивує, що більшість школярів нездатна виконати навіть полегшені нормативи на уроках фізкультури. Дефіцит руху призводить до застою лімфатичної системи, яка покликана очищати організм від бактерій та вірусів. Як наслідок, знижується ефективність роботи серцево-судинної та сечостатевої систем. Застій в нижніх кінцівках стає перепоною для евакуації шкідливих бактерій з кишечника. Недостатня робота рук порушує відтік «отрути» через канал пахв, а плечового поясу, шийних м’язів – утруднює очищення лімфатичних вузлів носа, що веде до утворення аденоїд. Послаблення м’язів гортані, найбільшого плацдарму для розвитку різних бактерій веде до захворювання ангінами та ревматизмом. Внаслідок слабості м’язів сполучного апарата хребта і таза в дитини розвивається сколіоз…
Причина такого становища – відсутність фундаменту здоров’я, який закладається за допомогою фізичних вправ, відсутність програм, які мають формувати свідоме ставлення до оздоровлення, саморозвитку, тобто відсутня мета – бути здоровим, сильним, розумним, успішним.
Влітку в Одесі проходив Міжнародний науково-практичний фестиваль «Педагогіка ХХІ століття», в якому брала учать і автор цих рядків. Моя програма оздоровлення дітей була оцінена сертифікатом, дипломом, подякою, та найвищою оцінкою для мене були схвальні відгуки вчених багатьох країн. Мені запропонували створити в Одесі «Школу Парубець» з підготовки дітей до здорового способу життя, навіть кошти знайшли. Але я сподіваюсь, що в моєму Запоріжжі теж знайдуться люди, небайдужі до майбутнього нації.
На жаль, доводиться констатувати, що урок фізкультури, покликаний тренувати і загартовувати організм дитини, стає для неї стресом, загрозою для життя. А все через безвідповідальне ставлення до свого тіла. Воно має пам'ять, яка вимагає не тільки відпочинку, а й підживлення за допомогою спеціальних вправ.
Після уроків, на яких учні не можуть уникнути хвилювань і навіть стресів, учні повертаються додому. І якщо не позбутися цього тягаря, можна захворіти. Та найкраще запобігти такому стану, виконавши перед кожним уроком кілька вправ за моєю методикою. При цьому думки мають бути позитивними, й, таки чином, на зміну неприємній миті прийде радісна. Програма пам'яті тіла трансформується, й дитину відвідають думки про досконалість, здоров’я, успіх, а не про втому. Вдома ж треба дві-три години присвятити рухливим іграм, а не сидінню за комп’ютером.
Моя програма поступово готує дитину і вчителя до фізичних навантажень. Кожен викладач має розпочинати урок з підготовки себе й учнів до спільної, здорової, плідної роботи. Трихвилинні заняття фізичними вправами допоможуть їм визволити свої думки і тіло від шкідливої інформації. Протягом цих трьох хвилин в організмі накопичуються сили, зміцнюються здоров’я та імунна система, мозок готується до сприйняття інформації. Практика також довела, що вправи, які слід виконувати на уроках кожної години, володіють противірусною активність.
Для запровадження програми треба, окрім вчителів, залучати батьків, а також учнів старших класів. Діти тонко відчувають і швидко опановують трихвилинну підпитку. Натомість для деяких із них 45-хвилинний урок фізкультури є надмірним навантаженням.
Протягом багатьом років я спостерігаю за мікрокліматом, який мені вдалося створити у групах оздоровчої спрямованості, що працюють при Палаці спорту ВАТ «ZTR». Бачу, що люди, які віддають вільний час руху, цікавим, наповненим радістю вправам, не тільки загартовуються, а й будують красиві відносини в сім’ї, народжують здорових дітей, піднімаються в бізнесі, закохуються…
Я хочу, щоб люди замислилися ось про ще. Якщо свою дитину не тренувати, не загартовувати, її імунітет поступово знижуватиметься. І кому буде потрібна хвора, слабка, агресивна людина, якій уготована доля раба, залежного від інших? Пам’ятайте, що ваші діти не повинні розпочинати заняття, не підготувавши організм до навчального процесу.
Треба знаходити час для тренування тіла й свідомості. Тоді ваша доля залежатиме тільки від вас, а не від лікаря, котрий не завжди знає, що з вами робити. Якщо ж ви не знаходите такий час, вам ліньки розім’ятися, ви згубите себе й не виконаєте призначеної вам місії. У лінивої людини хвороба зароджується і з’їдає його зсередини. Треноване тіло вміє вести діалог зі своїм розумом, отже воно здатне самовилікуватися й одужати. Знайдіть час, щоб полюбити себе, очистіть свій організм, зміцніть його, тренуючись два-три рази на тиждень, але під наглядом досвідченого методиста. І відразу проблем поменшає, а з часом вони й зовсім зникнуть.
Люди чимало читають порад про те, як зберегти здоров’я. Та мало хто знає, що тренування до сьомого поту під спеціально підібрану музику зцілюють тіло і душу. Активна, святкова мелодія створює святковий настрій , керує вашим тілом, думками, корегує ваші дії. У пам’яті відновлюються ті періоди, коли ви були сильні, молоді, кохані. Пам'ять про радість не тримає в собі ніякої згадки про захворювання, оскільки вони не є генетичними, а придбаними. У такому стані організм ефективно бореться й перемагає важкі недуги за допомогою гами звуків, слів, свічок, як4і я запалю під час занять. Відновлюються дихальна й серцево-судинна системи, ми позбавляємося радикулітів, захворювань кісток і крові, виводимо токсини, лікуємо запалення, безпліддя, моделюємо імунітет.
Отже, шановний читачу, давайте вчитися оздоровлювати й тренувати своє тіло.
Якщо ж ви бажаєте наочно пересвідчитися в цілющих властивостях фізичних вправ, гармонії тіла і душі, приходьте до нас у Палац спорту ВАТ «ZTR» по понеділкам о 18:00, по вівторкам – о 16:30, по четвергам – о 16:30 або 18:00, у неділю о 8:00 або 9:30.

Немає коментарів: